Alla inlägg under februari 2010

Av Gunilla - 8 februari 2010 14:23

Just nu 2,3-


Ja så är man hemma igen. Resorna gick bra, inga förseningar.


I lördags sprang vi lite på flera loppisar, jag hittade lite ramar som jag kan ha nytta av.

  

Sen tittade vi på Melodifestivalen och broderade förstås.

Så jag hann färdigt dessa:


  

  


Idag fyller min lillasyster  Eva år. GRATTIS!

Sol

Av Gunilla - 5 februari 2010 10:19

Just nu 6- Solsken


Jag fick nästan en chock när jag tittade på termometern imorse, då var det 15- igen. Nu skiner solen och det är så vackert, man blir genast lite piggare.

Idag åker jag till Eskilstuna och hälsar på min mamma och mina syskon.

Hoppas att tågtrafiken funkar som den ska.


Här i Norrköping ska man kunna ladda sitt busskort på internet, jag tänkte jag skulle gå in och kolla hur det fungerade.Men pyttsan den låg nere för uppdateringar sen den 31 jan. Då kan man ju inte lita på att det fungerar  när man behöver ladda, man får tydligen se till att man har så mycket pengar på kortet att man klarar sej till stan.Dåligt tycker jag!


  


Lite små snabbsydda påsktavlor är färdiga.

Av Gunilla - 3 februari 2010 13:43

Just nu 0,4-


Ja se det snöar, ja se det snöar lalala.


Har börjat packa resväskan in för färden till Eskilstuna.Tur att man inte behöver så mycket kläder.

Mamma ringde och ville jag skulle ta med mej lite garn och en sydd barnkudde, så nu är väskan redan halvfull.Sen ska jag ta med lite böcker till syrran, och sist  men inte minst det viktigaste  broderi och stickning.


  

Dagens färdiga tavlor, jag kanske också åker till Blåkulla.


Har tavlor på auktion ute på Tradera nu, om det är någon som är intresserad.

Klicka först på katergorin  Hobby & Lek sedan Sömnad &Stickning, nästa katergori

Broderier. Jag heter Rosnilla där.

Av Gunilla - 1 februari 2010 14:01

Just nu 0 grader


Vilken temperaturskillnad. Igår kväll var det 15 - och när jag vaknade imorse var det ca 0 grader, har också snöat lite idag.


Sotaren har varit här idag och gjort vad han skulle.


Gjorde färdigt mitt barntäcke igår.


   


Broderade också klart den lilla vepa.


     


 Nu måste jag vattna mina blommor, jag tror de är törstiga.

Ovido - Quiz & Flashcards