Alla inlägg under december 2010

Av Gunilla - 29 december 2010 17:39

Just nu 5,8-


Idag firar jag ett års jubileum här på bloggplatsen.


Vad tiden går, tyckte jag nyss började att skriva här.


  

En liten snögubbe kanske passar bra så här års.


Har en tomte som väntar på montering, det ska jag göra imorgon, idag känner jag inte för det.


Får vara bra med tomtar nu ett tag, men de dyker kanske snart upp igen, finns så mycket fina jultavlor jag vill sy.

Av Gunilla - 24 december 2010 09:47

Just nu 13,7-


Vill önska alla som läser detta en riktigt God Jul!


  


Årets gran


  


Tomten gnetar på


  


Dessa änglar är bara så underbara.

Av Gunilla - 18 december 2010 13:47

Just nu 3,7 minus + snöfall


  


Min nyplanterade julgrupp


  


Mina porslinstomtar som väntar på utplacering.


     


Min julkrubba som jag fick av min mormor, fick första delarna när jag var 10-11 år.

  


Denna har jag satt upp på väggen här hemma

Av Gunilla - 11 december 2010 10:10

Just nu 1,7- + snöfall


Under veckan har även hallgolvet blivit färdigt. Vi blev väldigt nöjda med det.

Före

  

Efter 

  

  


Har satt upp mina nya julgardiner


  


En liten jultavla kommer här också.

  


Ska nog börja plocka fram och lägga dit lite juldukar m.m i helgen.

Får se om det blir av.

Av Gunilla - 5 december 2010 15:38

Just nu 1,2 -


Igår blev det klart med nytt golv i köket. Det tog lång tid, så hallen är fortfarande

under "läggning"

Men det blir snyggt och stor skillnad från förut.

Skulle tagit kort före och efter, men batteriet var slut i kameran.

Så här blev det, Bamse råkade visst fastna på bilden också  .


  


Lite broderier har det också blivit.

  


  

  

Av Gunilla - 1 december 2010 18:07

Just nu - 18,7 grader


Imorse stod temometern på 22,2 minus. Brrrrrrr!

Igår var Simonstorp kallast i Götaland med -13 grader.

Verkar hålla i sig ett tag.


  


Här ligger vårt nya kök och hallgolv i väntan på att läggas.

Ska bli lagt i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards