Alla inlägg under september 2010

Av Gunilla - 30 september 2010 17:58

Just nu 10 grader


Vi misstänker att vi har haft besök av vildsvin.

Som tur är har de inte varit inne på våran tomt, utan på allmänningen nedanför vår tomt.

Men rätt vad det är dyker den väl in på våra tomter.


  


Tagit från tomtgränsen.

  


  


Dessa tomtar har blivit färdiga.


  


Nu får det räcka för idag, är rätt så trött just nu.




Av Gunilla - 25 september 2010 14:08

Just nu 16 grader + mulet


Var visst ett tag sen jag var här.


Är ute i Fas 3 på sysselsättning, jag monterar och packar förbandstavlor.


Helt ok!


Har varit och köpt en ny kopiator så jag kan kopiera A3, tyvärr var det bara färg med så man kunde installera, så jag blev tvungen att beställa. De kommer nog inte förrän på tisdag.


PS. MIn svåger hjälpte mej med kopiatorn, så  den fungerar nu.DS


Snart kommer Anders bror med fru och ska sova över här inatt .


Först ska vi bjuda på räkmacka när de kommer, till kvällen blir det Fläskfilé, kroketter och kantarellsås.


Fick färska kantareller av våran snälla granne Christer, som jobbar i skogen och delade mej sej av dem.


Lite broderier har jag hunnit med, fast jag inte hinner sitta så många timmar nu när jag är borta på dagarna.


  


En liten vepa med Wallmantomtar.


  


Det är inte din tavla Linda, vill sy hela själv, fast jag har sytt färdigt din också, verkar som den kan hamna hos mormor.

Av Gunilla - 15 september 2010 18:01

Just nu 13, 6 grader


Igår var jag och hämtade mina glasögon.


Så här der de ut:


  


  


Svårt att ta bra bild, lite mönster i lila på sidorna.


  


  


En ny kudde till soffan har det blivit.

Av Gunilla - 12 september 2010 09:00

Just nu 17,4 grader


Igår var det dags för den årliga marknaden och släktträffen hos min syster i Eva i Torshälla.


Tack syrran!!


Kom lite duggregn , fast det var varmt ändå.


Anders hade tur i år igen på lotteri. Kostnad 20 :- 


Förra året blev det en hink.


  


Bamse lite nyfiken. 


Vi köpte också tunnbröd, som vi brukar. Sjukt gott.


  


Anders hittade en hatthylla på loppis hos en av Evas grannar för 50:-


Pefekt för hans arbetskläder i källaren.


Tyvärr saknades en del  stånd, så jag köpte bara lite armband + halsbandet köpte Anders åt mej.


  


Så nu fick jag pengar över, vad ska jag handla då??????? Hi Hi

Sol

Av Gunilla - 8 september 2010 15:04

Just nu 25 grader + sol


Det är så skönt att nu på hösten kunna sitta i solen, utan att svettas.


Jag njuter.....


  


Trädfällarna har nu åter varit igång, och det sista trädet på tomten är borta, och risken att få ett träd på huset har nu eliminerats.


  


Dessa tavlor har jättefina färger tycker jag.


  


Svägerskans duk är nu färdig, var lite svårt att sy i det blå, önskar jag hade haft mina nya glasögon, så hade det gått bättre, tror jag.

Av Gunilla - 2 september 2010 11:21

Just nu 21,7 grader+ solsken


En helt vanlig torsdag och inget särskilt inbokat.


Visar mina 2 senaste alster här.


  


Är egentligen en adventskalender, men jag tyckte jag var för stor för det.

Det är så här tomtar ska se ut.


  


Nu ska jag ut och lapa lite sol, senare på eftermiddagen brukar den försvinna.




Ovido - Quiz & Flashcards