Alla inlägg under januari 2010

Av Gunilla - 30 januari 2010 13:39

Just nu 8 -


Imorse hade vi 24-, skönt att man inte måste ut med nån hund eller så.

Vi har mycket snö ca 50 cm, vet ej när jag senast såg så mycket snö.

Lite mysigt!


Håller på och quiltar barntäcket med hjärtan, så den ska väl snart bli färdig.


Men har broderat färdigt denna tavla.


  


Nu ska vi äta lite kyckling och till kvällen blir det paj! 

Av Gunilla - 28 januari 2010 13:28

Just nu 2,7 -


Här är veckans bästa köp


  


20 beslag för 75:- frakten inräknad, köpt på auktion på Tradera.

Finns en likadan auktion ute nu såg jag.


Känner mej lite hängig idag, lite tjock i halsen och lite snuva. Fast ibland blir det inget av det. Hoppas verkligen det går över. Jag tycker inte om att vara förkyld.


Av Gunilla - 27 januari 2010 12:41

Just nu 5-


Här kommer det massa snö, vet snart inte var vi ska göra av snön.


Måste berätta om våran kloka katt som förstår vad man säger till honom.

Förrgår natt låg han vid mina fötter och då sa jag åt honom dan efter , att i natt ligger du vid husses fötter och vad händer jo han gör det. Det här är inte enda gången han har gjort så, han måste förstå svenska språket.Smart katt!


  


Det blev ett par pulsvärmare i Garnet Fabel färg 904 ,tyckte det gick snabbt att sticka dessa med bara rätstickning ändå, tog det några timmar.


  


Har också börjat att sy lite påsktavlor till försäljning.


Av Gunilla - 25 januari 2010 14:07

Just nu 4-


Äntligen har snickaren varit här och monterat de sista luckorna, så nu behöver man inte gå och irritera sej på det.


  


Här är beviset , kommer och gör Eskilstuna osäkert 5-7 februari.


     

Tänkte jag skulle ha lite konst på väggarna. Denna tavla heter "Premiär" ,orginalet är målat av Zorn. Var lite tråkigt att brodera bakgrunden, trodde jag aldrig skulle bli klar.


  

Dessa kom i brevlådan idag.

Har gått med i bokklubben Skaparglädje och beställde dessa som välkomstböcker.

Kostnad för båda 76:-, som hittat. Får se om det blir något gjort ur dem.



Av Gunilla - 23 januari 2010 18:05

Just nu 3,6-


Idag har jag stickat färdigt mina sockor. De blev bra och jättesköna.


  

De är stickade i Quiltas sock färg7999, som jag har köpt på tradera.


Har provat en ny maträtt  i dag, hittade receptet på en stickblogg.

Falukorvslasagne. Det är första gången jag har lagt okokta makaroner och blandat resten av ingredienserna och så in i ugnen.

Det fick godkänt av alla i familjen.

Det är kul att prova på lite nytt, man är så trött på en del av maten man lagar.

Ikväll gör vi lite Hamburgare och det dröjer inte så länge till, börjar kurra lite i magen.




Av Gunilla - 21 januari 2010 15:46

Just nu 2-


När posten sent omsider kom var det ett brev från syrran med.

Det var ett virketui som jag hade beställt från Margaretas tillsammans med mina systrar.Då vi bor en bit ifrån varann så har jag inte varit och hämtat den.

Men så kom den idag helt oväntat med posten.Tack Eva!


  


Så här ser den ut inuti:


  

Så nu har jag full koll på mina virknålar.


På måndag ska vi få våra sista luckor. Äntligen! Men man kanske inte ska ropa hej än.


På Stickameras sida var där ett korsord med, som man skulle lösa och så kunde man vinna garn . Man skulle plocka ut vissa bokstäver som skulle bilda ett ord.

Jag har klarat av korsordet, men har inte löst vad det ska bli för ord.

Det är säkert något ord som har med stickning att göra, men jag har upptäckt att jag är en novis inom detta område, trots att jag har stickat i ca 34 år.

Av Gunilla - 20 januari 2010 17:22

Just nu 2,5 - + lite snö


Det snöar och snöar, var ute och skottade undan 10 cm snö igår.

Ska visst bli kallt till helgen igen!

Dagarna rullar på och det har väl inte hänt något särskilt.

Några skåpluckor har inte dykt upp än, hur länge ska man behöva vänta?, de skulle ha kommit förra veckan.


  


Har i alla fall gjort färdigt denna duk. Den här hade inte någon bild alls och titta vad det blev: Rosknoppar.


Nu ska jag börja på en ny tavla.

Av Gunilla - 18 januari 2010 12:34

Just nu 1,4- + snöfall

Det blev en promenad igår också, vi tog en bit av skogsrundan, blev lite jobbigt när man får pulsa i snön.


Idag tvättar jag lite, har blivit 2 st maskiner nu och så har jag sparat en till imorgon.

Får inte plats mer på min torkställning.


  


Titta! En socka klar, så nu är det bara att köra på nästa.


  

Har sytt dessa blomflickor. Det är så kul att sy mönster som man inte har färgbilder på och se hur de blir när de är färdiga. det är svårt att föreställa sej det när man bara ser färgerna.




Ovido - Quiz & Flashcards