Alla inlägg under maj 2012

Av Gunilla - 27 maj 2012 11:53

Lägger in lite bilder snabbt, sen ut i skuggan med ett nytt broderi.


 


 


 



Av Gunilla - 19 maj 2012 10:47

Här är resultatet efter plantering av årets uteblommor.

En murgröna har jag kvar sen julgruppen och testar nu attt ha den ute.  


 


Denna murgröna har jag haft i över ett år på köksbordet och den har växt och växt.

Långa revor som jag bara snodde ihop. Blev jättebra. Hoppas den klarar av utelivet.


Får hålla koll på utetemperaturen och täcka vid behov.



Av Gunilla - 18 maj 2012 08:02

Dags att köpa lite uteblommor, ska börja förbereda med att plocka fram lite krukor idag.

Vet ej vilken dag vi ska handla, vi ska sanera vinden idag, vi har lite mögel där.

Har ingen aning hur lång tid det tar.


Lite nya broderier här:


 


 


 

Av Gunilla - 12 maj 2012 13:52

Tråkigt väder idag med regnskurar, trött är man också.


Nu är Måttvepan med Pippi färdig.


Maltes storebror Mille får vara med på ett hörn också.


Bilden blev väl inte den bästa, men det syns nog vad den föreställer ändå.


 

Av Gunilla - 3 maj 2012 17:17

Putsade mina fönster häromdan, tacka vet jag vändbara fönster,

jag skulle önska att alla människor hade såna fönster.

Det är så mycket lättare och går fortare.


Vi har också haft besök av en huggorm, precis vid altan.

Bamse vår katt satt och nosade på den, men som tur var bet han inte honom.

Efter lite tankebesvär hur vi skulle få bort den från vår tomt , så flyttade vi honom en bit härifrån.

En lång träribba, hink och spade, tyvärr hittade vi inte något lock till hinken just då.

Om vi hade gjort det hade vi kört iväg ormen med bilen långt härifrån.

Får hoppas det inte dyker upp nån mer.


Första doppresenten är färdig.


 


Har börjat med den andra, blir en måttvepa med Pippi långstrump.


Ovido - Quiz & Flashcards