Alla inlägg under augusti 2012

Av Gunilla - 30 augusti 2012 08:36

Har nu köpt en ny telefon. Det blev en Nokia igen.

Denna tyckte jag var fräck!


 

Kostade 565 inkl frakt. Lagom pris.


Det var laddaren som var trasig, inte den gamla telefonen.


Har skickat efter lite dyrare diadem från "Just hairclips" i äkta läder, kanonbra, trycker inte på huvudet

som de billiga och går inte sönder så lätt. Ska beställa flera senare. Fraktfritt var det också.

Var skickat från Danmark.

 

Köpte det vita ormskinnet 129:-


 

och så det cognacfärgade, kostade också 129:-




Av Gunilla - 27 augusti 2012 15:22

Sitter och broderar på altan, när mönstret ramlar ner mellan springorna

och hamnar under altan. Blir jobb för Anders det.

Han får bryta upp någon bräda, så man kommer åt.

Suck!

Har ett problem till: Min mobil vill inte ladda sej, troligen slut på batteriet.

Hade ju tänkt köpa en ny, fast nu blir det mer bråttom.

Mitt sommarvikariat är slut, fick sjukskriva mej de sista 2 dagarna, på grund

av ryggproblem, Anders gav mej massage och som tur var blev det bättre.

Denna vecka har jag semester+ måndagen i nästa vecka, det är så skönt. Men veckorna rusar iväg,

så det är väl snart dags att bege sej tillbaka till min Fas3-plats.

Blåsigt idag, men varmt i solen.

Dagens färdiga broderier kommer här:


 


 


Av Gunilla - 18 augusti 2012 14:14

Igårvar jag på Augustimarknad här i Norrköping på arbetstid.

Köpte några änglar, brukar inte finnas så mycket att köpa där.

Förra året var jag inte ens där och hade jag inte jobbat

så hade jag nog inte gått i år heller.


 

Den stora ängeln kostade 79:- och den lilla 19:-

De finns på nätet: www.camalias.se om du vill titta och ev köpa, finns mycket mer

än änglar.


Nu har jag stickat färdigt ännu en tröja.

Framstycket har flätor, kanske syns lite på bilden.


 


Några tavlor har jag monterat också, såklart.


 

Säsongens första jultavla.


 


Av Gunilla - 11 augusti 2012 09:10

Har stickat dessa tröjor färdigt:


 


Måste bara fixa knappar till denna.


 

Detta garn är underbart tycker jag, det heter Fresco, detta garn ska

utgå, så nu har man råd att köpa det.Det reas ut för halva priset.

Har köpt på mej lite olika färger. Går snabbt att sticka för man

använder stickor 4.


 


Hittade dessa duktyngder, är gjorda av nåt slags sten,så nu kanske

vaxduken ligger kvar.

 

Har upptäckt dessa dekarationer till mitt hem.

Denna är stående och huserar just nu på skåpet i övre hallen.


 

Denna ska sättas ovanför portalen in till vardagsrummet, måste

ha lite hjälp med det.


 


Denna passar bra i mitt syrum just nu. Så var den ju röd också. Ett hyllplan i

min bokhylla där jag förvarar mina mönsterpärmar har kraschat på

grund av tyngden.



Sol

Av Gunilla - 5 augusti 2012 09:30

Man kan ju inte lita på vädret någonstans, blir ju sällan som det står.

Idag skiner solen i alla fall.

Bra, då kan jag sitta ute och njuta och handarbeta idag.


 

Blev fel väv, så nu hittade jag ingen bättre ram, kanske får sy till

några rader i sidorna. Värst är att det är så många olika färger.


 


Dessa blev jag jättenöjd med, får se vart de får sin lilla plats.

Ovido - Quiz & Flashcards