Alla inlägg under mars 2010

Av Gunilla - 30 mars 2010 17:21

Just nu 9 +


Har ont i kroppen och känner mej hängig från och till. Inget roligt, hoppas det går över så snart som möjligt.


  


Titta vilken fin blomma grannen kom med häromdagen. Var nog för att Anders har hjälpt till och skotta snö åt dem ,då han själv inte kunde på grund av ryggoperation. Det har ju varit lite mycket av den varan i år.


  


Såklart har jag hunnit sy några tavlor klara sen sist.

Skulle nu behöva 2  blåa billiga  träramar st 15x20, misstänker att den storleken inte är så vanlig. Ska kolla runt lite nästa gång när jag ska till stan. Blir nog den 8 april (Min dotters födelsedag).

Av Gunilla - 26 mars 2010 10:13

Just nu 15 + solsken


  

Här är Kalle Anka gänget, fattas 1 röd och 1 svart ram.


  


Det ska egentligen vara svarta ramar enligt mönstret, men det hade jag inga och tur var det för det blev mycket snyggare med bruna.

Av Gunilla - 23 mars 2010 10:46

Just nu 5,2 grader Mulet


Det är så himla svårt att hitta på en rubrik till inlägget, idag blev det vet ej!


  


Denna tavla är nu färdig. Jag tycker om Demensions mönster för att de är gjorda i färg, lätt att se var den färg man håller på med tar vägen och slipper missa stygn.


  


Har sytt några små snabba tavlor, ska bara fixa ramar till dessa.

Jag har rätt mycket ramar ändå finns inte rätt färg och storlek.

Finns några ramar ute på Tradera jag ska bjuda på , men det var inte förrän 29 mars som de auktionerna går ut. Hoppas de inte blir allt för dyra.

Får fortsätta sy några fler tavlor, håller på med en tavla med Långben, den går fort att sy också för den är sydd på lite grövre väv.Måste ju sy Kalle, Musse och Pluto också + 1000 andra tavlor jag också vill sy. Det värsta är att det kommer ju alltid nya mönster hela tiden. Puh!!!!!

Av Gunilla - 20 mars 2010 12:32

Just nu 19 grader i solen(Har ingen termometer på skuggsidan just nu)


Har köpt nya gardiner till köket. Det blev lite mysiga kossor.

Lite svårt att få bra bilder, men ni ser nog lite ändå.


  


  


  


Jag missade att köpa på metervara, så man kan sy lite bröddukar, paradhandduk m.m, men som tur var har vi beställt en ny klocka och den skulle inte komma förrän i april, så jag kunde beställa lite tyg. Tur har man ibland, fast önskade det hände lite oftare.



Av Gunilla - 17 mars 2010 08:40

Just nu 0,4 grader


Det gick bra hos veterinären,hon  kunde inte säga vad det var. Det kunde vara epilepsi , vi skulle avvakta och se om det händer fler gånger.Då skulle vi återkomma och då finns ett blodprov man kan ta som bekräftar detta.

De tyckte Bamse var lite för tjock,han väger 7 kilo, så nu ska han väl sättas på diet.Vi fick med en liten provpåse på dietfoder för att se om han tycker om det. Besöket kostade 490:- kronor och dietfoder lär väl inte bli billigt heller.


  

Av Gunilla - 16 mars 2010 16:30

Just nu 3+


Ikväll ska Anders + Mikaela åka till veterinären och se om de kan hitta vad som var fel med Bamse förra veckan. De kunde inte säga vad som hänt utan att undersöka honom.Har inte märkt något mer konstigt  i alla fall.

Ni får rapport imorgon.

  


Titta vad som hänt!! Sockorna är färdiga. Jag är sugen att börja på en babytröja och tänkte lika bra att sticka färdigt, vill helst inte ha något halvfärdigt liggande.

Det är stl 2-4 år och stickat i Regia färg 5294.


  


Måste ju visa hur långt jag har kommit på min tavla, de är ju så gulliga.

Går skapligt fort då man syr rätt mycket halva stygn. Men jag har minst hälften kvar.

Av Gunilla - 13 mars 2010 09:28

Just nu 8,4 i solen


Bamse skrämde slag på oss häromnatten. Han började jama och när jag tände lampan, kom han gående endast med halva kroppen, den andra hängde inte med, samtidigt slängde han med huvudet, han bajsade och tog sej nerför trappan lutande mot kanten och spydde sedan i hallen. sen låg han stilla någon timma. Sen började han bli normal igen.

Vi försökte ringa smådjurskliniken hela dagen igår, för att höra vad det kunde varit som hänt , men kom inte fram.

Vi har inte sett något mer konstigt, han uppför sej som han brukar nu.



Eftersom vi bor mittemellan Katrineholm och Norrköping tänkte vi att vi skulle testa och åka handla på Willys i Katrineholm. Det blev nog enda gången, deras butik var lite mindre så det blev mycket folk och trångt och så glömde vi ju köpa bananer för de stod ju inte där vi brukar ta dem. Så hade de ingen förbutik, där man kan handla frimärken och ingen brevlåda som jag behövde. Så det blir Norrköping i fortsättningen.


Så lite tavlor som blivit färdiga


  


  


Har stickat färdigt 1 barnsocka, dröjer nog innan nästa blir färdigt, för jag har börjat på ett nytt broderi som är mycket att sy på.

Ni får se den sen när den blir färdig.

Av Gunilla - 8 mars 2010 15:05

Just nu 16 + i solen


Det droppar för fullt från taket. Första steget till våren.


Har varit en sväng till stan. Köpte några pärmar, för det går det åt hemma hos mej. Var till Af och lämnade in blanketten för ersättning också, det var det viktigaste ärendet i stan.


Ska jobba 8 veckor i sommar, det blir på 2 olika ställen.


Är så glad för min dotters skull, hon har fått ett jobb i Skara, det närmaste halvåret. Så hon ska flytta dit och har ordnat en lägenhet idag.


Har varit lite flitig också, sen jag var här inne och skrev förra gången.


  


Har äntligen monterat dessa kort, har legat några månader.


    


Jag broderade färdigt dessa broderier, som det var ett tag sen jag köpte.


Duken fick jag av min syster, hon ville inte sy den.



Ovido - Quiz & Flashcards