Alla inlägg under maj 2010

Av Gunilla - 29 maj 2010 09:57

Just nu 12 grader


Dagen har börjat med solsken, regn och hagel och mer lär det bli.

Så det blir nog mest att vara inne.


Igår var vi till Finspång på marknad, mej blev de inte rika på. Anders köpte ett skärp och lotter för 20:- ,vann en 100g chokladkaka. Jag behövde en ram och hittade en handarbetsaffär som dock inte hade några ramar, det var synd. Jag får vänta ända till fredag innan jag kan köpa. Lite fika hos svärmor blev det också + tillfälle att träffa lite andra släktingar.


  


     


  

Veckans broderier.


Har några till som ska monteras , så det ska jag gå och göra nu.






Av Gunilla - 27 maj 2010 09:21

Jag undrar om det är någon som har dessa mönster jag kan få ,kopiera eller låna.


Jag har inte kvar dessa mönster, har gjort mej av med dom. Typiskt när man nu behöver dem.


De flesta är tidningsmönster, men kan ju även finnas i orginal.


  


Brickband med körsbär


  


Endast mönstret på pensé


  


Tomte äter gröt


  


Tomte med säck



Tack på förhand och hoppas på tur.


Av Gunilla - 25 maj 2010 09:12

Just nu 11,8 grader Mulet


I lördags var vi och köpte sommarblommor. Tänkte jag skulle vara ute i tid och att det fanns mycket att välja. Men det blir som vanligt att man inte hittar det man vill ha. Så här blev resultatet i alla fall.


  

Fuchsia, murgröna och snöflinga


  

Hängpelargoner


  

Likadana hängpelargoner, som de på väggen.


  


Blomstertobak och silvernjurvinda


  


Hänglobelia i ampel, har inte jag sett förut.


Igår var jag och hämtade mitt schema för sommaren. Det var bättre i år, jobbar lite mer dagtid och en del dar bara 5 timmar.



Av Gunilla - 21 maj 2010 16:45

Just nu 28,2 grader + solsken


Nu blommar körsbärsblommorna,det  luktar gott, men det är gränsen på vad jag klarar av.Jag kom just på att grannen har en hägg, så det är nog  den som  luktar mest.


   


   


Rabarberna blommar också.


   


Äppelblommorna är på gång.Brukar inte bli så mycket äpplen dock. Trädet är nog för gammalt, men det är bra mot insyn.  


  


Har ju sålt de flesta tavlorna från All Our Yesterday, så nu kan jag sy lite nya.

Barnen är ju roliga att sy, det är tråkigare med bakgunden, den tar sån tid, men fint blir det. Ramen har jag köpt på loppis för en tia tror jag det var. Minnet sviktar ibland.


  


Liten delfin har det blivit också!!


Av Gunilla - 19 maj 2010 09:53

Just nu 19,4 grader+ kvavt


Uj Uj vad det är kvavt idag, blir svettig av att inte göra någonting.


Vaknade till vid 4-tiden av en duns, tänkte vad var det.

Svaret på frågan fick jag veta när jag kom upp.

Denna här hade ramlat ner från ytterdörren. Spiken var visst lite lös.

Rättelse: Fick ny information när sambon kom hem, spiken satt fast i fönsterspröjset och det var hela den som ramlat ner.

Spröjset satt fast med dubbelhäftande tejp som inte orkade hänga kvar.


  


När jag var och postade ett brev, fick jag se när jag kom hem att gullvivorna blommade. Snabbt fram med kameran.


  


  

Av Gunilla - 18 maj 2010 10:39

Just nu 16 grader + mulet


Det som var sån fin och solig dag igår, varför kan det inte fortsätta att alltid vara så.


Jag har planterat Lyckoklöver och ska med några bilder visa hur de har växt.


Jag skulle ju tagit kort på rhizomerna, ja så heter de små korvarna man planterar, men tänkte inte på det.


  

Jag planterade den 26 mars


  

Tog lite tid men den 9 :e maj hade de första kommit så här långt.


  

Detta är den 12 maj, de växer så det knakar.


  


Så här ser de ut idag, då har det kommit några blommor också.

Jag gillar färgen på bladen.


  


Här kommer lite konstgjorda blommor också.

Av Gunilla - 14 maj 2010 10:14

Just nu 13 grader och disigt


Natten till torsdag mullrade åskan här för första gången i år, vet inte hur länge den höll  på ,för jag somnade.

Igår regnade det mycket och det är tur att det är tennis och hockey på TV.

Det blir ju lite broderat också.

Som dessa, har inte gjort alla igår.

  



  


  

  

Av Gunilla - 11 maj 2010 11:54

Just nu 19,4 grader + solsken


Tandhygenisten klagade inte på något alls denna gång, hade inte mycket tandsten. Skönt!!!!


Dags att förnya körkortet så jag var och tog bilder. Glasögonen av så ögonen syns, diademet också. De brukar va så petiga sa fotografen. Hon försökte hålla sin rygg fri om det inte gick igenom,  så var det inte hennes fel.


  


  


Duken är färdig, blev jättefin tycker jag. Har de färgerna jag tycker om.


  

Jag brukar varva mellan små och stora broderier. och denna stod på tur.


Ikväll blir det en sväng till returpunkten med en kärra skräp.


Nej, nu är det dags att kolla postlådan och sedan lite lunch.


I

Ovido - Quiz & Flashcards