Alla inlägg under juli 2010

Av Gunilla - 31 juli 2010 09:30

Just nu 16,4 grader + mulet


Skickade efter ett hemligt paket med broderier, lika spännande varje gång att se vad som man får.

Jag hade som tur var inget av dem. Blev nöjd.  


  

  


Denna fick jag av Anders och Mikaela, en miniräknare som ser ut som en chokladbit. Den var inslagen i papper precis som vanlig choklad.  Folk hade visst kommit tillbaka och klagat för de trodde de köpt choklad.


Som vanligt lite bilder på färdigbroderde alster.


  


  

Av Gunilla - 20 juli 2010 10:21

Just nu 24 grader + solsken


Nu är hela trappan borta.

  


Lite fler bilder från bygget

  

    


Här är mina sensate  gjorda alster


     

  

Av Gunilla - 15 juli 2010 09:45

Just nu 25 grader + sol


I lördags när det blev så varmt , börjades vår vedbod byggas och källartrappan

skulle också bort.

Här kommer lite bilder om det.  


  


Det har fått ett golv också, finns ingen bild på det och just nu ligger en presenning över ,tills snickaren har tid att komma.

De var och handlade mera virke igår.


  


  


Trappan var väldigt välgjord, så vi måste hyra vad det nu heter för att få bort resten.


Har hunnit brodera lite också såklart!

  


  


  


  




Av Gunilla - 7 juli 2010 12:54

Just nu 30 grader+ sol

Tyvärr kan man inte komma in på min hemsida eftersom,

Telia tagit bort möjligheten att ha en gratis personlig hemsida, nu vill de ha 129:/mån exklusive moms.

Ja ,inte kommer jag att fortsätta hos Telia.

Ska leta reda på nåt annat ställe och hör av mej , när det åter går att titta på min sida.


Skulle egentligen jobbat idag enligt mitt schema, men det var visst felskrivet, ingen är gladare än jag, behövde verkligen en ledig dag.


  

Lite tomtar, var svårt att hitta ramar som passade, eftersom jag bytte till grövre väv, så allt kom inte med.

Av Gunilla - 1 juli 2010 09:01

Just nu 18 grader+mulet


Gissa vad som händer dan innan man ska börja jobba, jo man blir förkyld.

Vet ej var den kommer ifrån.

Jobbade i alla fall  måndag o tisdag som jag skulle med hjälp av nässpray mot rinnsnuva och värktabletter.

Tyckte det gick bra, men igår hjälpte inte nässprayen och till följd kom nysningar , snorighet och känner mej lite hängig. Som tur är jag ledig tom fredag, fast jag fick säga ifrån idag, skulle gått brevid på det andra gruppboendet för att lära mig morgonrutinerna. Får klämma in det på måndag istället.


Jag vill ge ett stort minus till Vattenfall, som på grund av byte av betalningssystem skickar ut dubbla elräkningar som ska betalas samtidigt, lagom till semestern. Som tur var är inte våra elräkningar så höga så här års, men det finns säkert många andra som får problem.


Lite broderibilder kommer här

  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards