Alla inlägg under januari 2013

Av Gunilla - 20 januari 2013 10:50

Igår var vi en sväng till Ikea i Linköping, visste vad vi skulle ha, så det tog

bara 20 minuter, så hade vi handlat färdigt.


 

En bokhylla till mej, vi fick ta bort dörren in till rummet för att den skulle få plats.


 

Ny lampa till min broderihörna.


 


Nytt badrumsskåp, de gamla som satt när vi flyttade in var så tråkigt.


Tänkte byta krokar, toahållare och handduksstång, hittade vad vi ville ha på nätet,


men det hade de inte i Linköping, gick inte att köpa online heller.


Finns visst i Västerås, får se om nån av mina syrror ska dit, annars kanske det blir en utflykt dit så småningom.


Lite tavlor är givetvis färdiga.


 


 


    

Av Gunilla - 12 januari 2013 13:24

Äntligen har jag sytt paradhandduken som jag tänkt så länge.


Går ju fort att sy , så jag vet inte varför det inte blivit gjort tidigare.


 


Löparen är klar och fållad också.


 

Av Gunilla - 11 januari 2013 11:16

Nu har jag plockat bort julen, så nu är det som vanligt.


Det snöar ute, skönt att inte behöva ge sej ut idag.


Lite alster kommer här.



 


En tröja som äntligen är färdig.


Nu ska jag brodera lite på min löpare, innan


det är dags att laga lunch.


 



Av Gunilla - 3 januari 2013 12:14

Igår var vi och köpte lite möbeltyg till stolar min mormor har haft.

Så idag var det första gången jag klädde om stolsdynor.

Var inte så svårt och snyggt blev det.

Se här:

 


Före


 

Efter

 


Man blir så glad när man ser en clown tycker jag.


Ovido - Quiz & Flashcards