Alla inlägg under april 2010

Av Gunilla - 28 april 2010 13:54

Just nu 11,4 grader Mulet


Först  idag fick jag mina ramar, så nu fattas det bara 2 träramar.


  


  


  


  


  


Av Gunilla - 27 april 2010 11:15

Just nu 19 grader


  

På min cykeltur stannade jag och plockade dessa.


 

Hade faktisk en ram som passade lilla kissen.


  

Denna tavla är sydd med 7 rutor/cm och 2 trådar, jag tycker att stygnen blir lite för tjocka, men resultatet blev bra. 


Får nog fler ramar med posten idag, så det kommer mera.... en annan dag.

Av Gunilla - 26 april 2010 17:06

Just nu 16 grader


Då har man varit i Skara, mycket trevlig liten stad.

  


Linda bodde fint och det blev några promenader i staden med hennes hundar.

  

  


Då Linda inte hade några extra sovmöjligheter, så köpte vid denna upplåsbara madrass.

     

Den blåste upp sej själv, man fick stoppa i en kontakt i väggen och med den inbyggda pumpen blåste den upp sej och likadant när man skulle släppa ut luften.Mycket praktiskt! Vi skulle nog ha haft lite mer luft i , man hamnade mot mitten. Får se hur det blir nästa gång vi använder den.

Av Gunilla - 21 april 2010 09:20

Just nu 3,3 grader Mulet



  

Hurra!   Jag efterlyste teckenförklaring till detta mönster och jag fick  napp på det.

Tack Ritva!!!

Har nog säkert något mer jag kan efterlysa.




Av Gunilla - 20 april 2010 12:10

Just nu 12 grader


Har inte så mycket att skriva om, men några bilder kan ni få se.


  

      


Några blomtavlor, har 2 stycken till i denna serie, men har beställt ramar som inte har kommit än. Undrar om det finns fler i samma serie???


Av Gunilla - 14 april 2010 11:22

Just nu  16,5 grader Solsken


Premiär var det redan i måndags då jag tog min första cykeltur för i år. Det blev 6 km.


Idag har jag varit ute igen en timma, det blev ca 9 km. Gör lite ont i rumpan trots gelésadel och ibland lite sega ben i uppförsbackarna. Finns gott om backar här.


  

Premiär 2

Dessa var jag tvungen att plocka under cykelturen.


  


Premiär 3 Hänga tvätt ute.

När jag skrivit färdigt här ska jag hänga ut lite mer.


  


Har nu fixat en ram till mina söta nallar.


   

Här är några små tavlor som går fort att göra. Söta blir de också.


         


Dessa 2 Lanartetalor är också färdiga. Nu har jag en kvar som jag ska sy.




Av Gunilla - 10 april 2010 13:18

Just nu 4,4 grader


Idag har vi bestämt att vi ska åka hälsa på min dotter då hon fyller 25 år. Hon har ju nyss flyttat till Skara. Det var visst  ca 23 mil dit. Ska bli kul att se hur hon och bor och jag har aldrig varit i Skara förut.


Idag far vi till Norrköping till Anders bror och fru och blir kvar till imorgon.

Får se hur dagen blir. Lite vin och god mat blir det nog och trevligt umgänge i alla fall.


  


  

Nu är tavlorna inramade, en fick jag rama in 2 gånger, för den hade blivit lite solkig och jag fick lov att skölja upp den.

Av Gunilla - 8 april 2010 08:44

Just nu 6,4 grader + solsken


Var visst ett tag sen jag var här inne. Det blir så ibland när man inte kommer sej för med så mycket.

Idag fyller min yngsta dotter Karin 22 år . Grattis! Tänk vad tiden går.

Igår var jag till den stora staden och gick runt i flera timmar, det känns i benen idag. Var på Gallerix och där hade de halva priset på hela sortimentet, undrar om de ska lägga ner. Tyvärr hittade jag inte så mycket ramar som jag behövde. Det blev 4 små.

Köpte lite ramar på Ö o B också.Sen blev det lite andra saker som jag behövde.


  


Håller på och sy några små tavlor från Lanarte. Här är en som är färdig, har en som ska ramas in och en annan på gång.

Ovido - Quiz & Flashcards