Alla inlägg under december 2009

Av Gunilla - 31 december 2009 10:03

Idag har vi just nu 10 grader kallt.Vi ska väl inte göra något särskilt idag.

Blir väl lite broderi och stickning, har stickat halva Brynäshalsduken nu.

Sätter väl på Tv:en som sällskap. Var visst någon uppvisningsturnering i Tennis.

Robin Söderlind ska vara med. Deltagarna bor visst på något lyxhotell, som kostat 22 miljarder att bygga. Tänk om de kunde göra något vettigt för pengarna istället.

Vi ska väl äta lite gott också!

Dagens Nyårsmeny


Fläskfilé och kyckling

Klyftpotatis

Gorgonzolasås


Chili och räkpaj

Vitlöksbaguette


Det kommer sitta fint i kistan.


Vill också önska alla läsare ett riktigt


Gott Nytt År



Av Gunilla - 30 december 2009 14:54

Igår kom dessa böcker jag hade beställt från Adlibris.

Kommer nog till nytta så småningom.

  



Idag kom dessa garner och mönster som jag beställt från

Violas garn och handarbeten.

Det var REA på Clown, skulle velat haft flera färger,

men pengarna måste ju räcka till lite annat också


  

Av Gunilla - 29 december 2009 13:03

Då har man skaffat sig en blogg, får se hur det går.

Mitt stora intresse är att tillverka saker, så jag kommer att lägga

ut bilder på detta här.

Här kommer de första bilderna:

  

Pulsvärmare i Freja Lamé och Raggi.

  

Benvärmare i Freja

  

Mössa i Raggi.

  

Min sambo gillar Brynäs så han ska få en halsduk i de¨

nya garnet Klubbgarnet från Järbo.

Är inte helt nöjd med resultatet av randningen.

  

Fabel, får se vad det blir av detta garn.


Nej,nu ska jag hänga lite tvätt och sen får jag se vad jag gör.

Har 3 olika att välja mellan.

1.Läsa ut boken "Tara Flynn "av Geraldine O´Neill, den är jättebra.

Finns 2 delar till men de är tillfälligt slut på Adlibris.Typiskt

Jag vill veta hur det går sen, men den som väntar på något gott...

2. Brodera på min senaste tavla.

3.Sticka Brynäshalsduken. 

Ska väl hinna äta lite också!

Det är bäst jag sätter fart!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards