Alla inlägg under oktober 2010

Av Gunilla - 31 oktober 2010 10:57

Just nu 10,7 grader


I fredags var jag på studiebesök på Nya Parken i lokalerna där dansbandskampen sänds ifrån.

Det är inte så stort som det ser ut på TV, såg tjejerna i CC & Lee och Lotten i Pure Divine.

Fast man varit där är det svårt att  få till det ändå.


Igår var vi till Ikea och Biltema.  

Jag handlade följande grejor.


  

Oj, blev visst en liten bild, ett bord till min nya och gamla kopiator.


  

En lampa, så jag kan se vad jag håller på med när jag kopierar, annars blir det nog rätt mörkt i hörnet.


  


Så lite bra att ha saker till köket.


Den röda skålen gillar jag skarpt, passar också bra till jul.


+ 2 större plastbackar, blev visst ingen bild på dom.


Ska gå och packa ner lite saker i dom nu.



Av Gunilla - 27 oktober 2010 17:55

Just nu 5,5 +


  


Min första julpost som jag sytt, kanske blir det fler nån gång.


  


Söt liten tomteflicka


  


Blir inget mer idag från mej.

Av Gunilla - 22 oktober 2010 14:15

Just nu 2,3 grader


Så har den första snön kommit.

Här är bevisen:


  


  


På vägen hem var vi inne på Rusta, jag hade visst inte varit där på länge.

De hade byggt om hela butiken och den var nu superfräsch.

Jag hittade dessa i butiken och kunde inte låta bli att köpa dem.


  


Nu är det snart jul igen....





Av Gunilla - 16 oktober 2010 09:29

Just nu 0 grader+ solsken


Ja, så har det gått en vecka till, varit så himla trött denna vecka, så det har

inte blivit mycket gjort.


Igår eftermiddag gjorde jag iordning min stora tomte som belv färdig i söndags, tror jag det var. Lite tråkigt eftersom väven var snålt tilltagen, så fållarna blev olika breda. Har beställt en hängare till den. Den mäter 55 x 75 cm och den tillhör bland de största jag sytt.

Resultatet ser ni nu nedan.  


   


Så har jag sytt dessa små, som gick lite fortare att sy.


    

Av Gunilla - 9 oktober 2010 11:51

Just nu 10,4 grader


Idag är det min sambos födelsedag, han fick en ny T-shirt med Brynästryck på av mej.

Blev jätteglad för den, jag tyckte han behövde en ny, för den gamla han hade har varit med ett tag och används endast att jobba i utomhus .


  


Blir endast en mysig grillkväll på tu man hand för att fira denna födelsedag.


  

En liten chiffonje har det också blivit.


Nu ska jag gå ut och slänga bort sommarblommorna.



Ovido - Quiz & Flashcards