Alla inlägg under januari 2010

Av Gunilla - 6 januari 2010 12:29

Just nu 13- och snöfall. Kylan håller i sej.





  

Så här ser mitt nya projekt ut, babytäcken med hjärtan. Har sytt hälften av

blocken.Det blir nog snyggt när det är färdigt.

Halsduken blir kanske färdig idag, men jag måste blocka den(nytt ord jag har lärt mej) alltså lägga mellan fuktiga dukar , sidorna vill gärna vika in sej med det mönstret jag använder.


Häromdagen ringde Anders bror och frågade om vi ville ha 2 gröna skinnfåtöljer med tillhörande fotpall.

Det ville ju vi gärna eftersom vi hade tänkt köpa några fåtöljer till Anders musikhörna, så de var här med dem i går kväll. Det blev jättebra!Jag kommer nog att låna dem och sitta och läsa i. Har saknat någonstans att sitta.Fåtöljerna har en gång tillhört Anders mamma

  

Av Gunilla - 5 januari 2010 14:17

Just nu 16-


Så här blev det i köket.

  

Närbild på tapet.


  


Idag har elektriken varit här och bytt en säkring, för elen bara slog ifrån när det blev för kallt. Inte bra!


Igår sydde jag äntligen färdig ett barnlapptäcke som har legat flera månader och väntat på att bli färdigt. Fick inspiration och började på ett nytt. Men det ska jag berätta om en annan dag.


  


Fick mina patroner idag som jag beställt till min skrivare, jag skulle kunna köpa en ny  skrivare varje gång färgen är slut, kostar ungefär lika mycket med en ny.

Märkligt!



Av Gunilla - 4 januari 2010 10:44

Idag ligger temperaturen bara på 2 minus.

Var just inne på Svenska spel sida och köpte en trisslott och ett skrapkryss, men det blev som vanligt ingen vinst. Har ingen speciell plan vad jag ska göra idag.  Måste väl ha min dagliga dos av broderi och stickning.Har lite auktioner som är sålda, de går ut  13.20 idag, så då ska jag skicka mail till de som vunnit och packa för leverans.

  

Av Gunilla - 2 januari 2010 12:33

Idag skiner solen och det är mycket vackert.

Vi har varit till Norrköping och fyllt på förrådet av mat, så nu behöver vi inte svälta på en vecka. Köpte lite lister till köket också. Anders håller på att måla om panelen, så att det blir ungefär samma nyans som de nya köksluckorna.Bild kommer senare när det är klart.

Hoppas att vi får de 2 luckor som fattas snart.Vi tänkte byta kakel också, men det är svårt att veta vad som blir snyggt.Vi får fundera ett tag till.


  


Nu är halsduken färdig, var mjuk och go sa min sambo.


Nästa projekt blir en halsduk i detta garn.


  

Av Gunilla - 1 januari 2010 15:03

  

Just nu - 7,6 grader

Här är allt som vanligt, känns inte att det är ett nytt år.

Jag har varit lite nyttig idag, jag har frostat av frysen, bäst att passa på när det är kallt och bra att kunna ställa ut det som var i frysen.

Idag äter vi rester, så det är skönt att slippa laga någon mat idag.

Har sett på tennis idag också och Robin Söderling vann sin match mot Roger Federer, sin första vinst efter 12 försök. Grattis! Får se hur det går i finalen imorgon.Heja Sverige!

Stickning och broderi fortskrider utan problem.

När jag har stickat färdigt halsduken tänkte jag sticka ett par sockor i flätmönster. Jag har alltid tyckt det har varit tråkigt att sticka sockor, men jag har sett att det finns så mycket mönstrade nuförtiden och det verkar roligare att sticka. Hoppas det blir det. Vi får se!

Jag måste skaffa mej nya strumpstickor stl 2 1/2, har tappat bort en sticka.

Ska kolla på Tradera annars får jag köpa nästa gång jag ska till stan.


Ha det bra gott folk!


  

Ovido - Quiz & Flashcards