Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Gunilla - 5 juni 2010 10:19

Just nu 18,8 grader


Igår var jag till stan för att lära mej att ge insulin, det var inget svårt ,man använder en penna som man ställer in dosen och sen ska man ge den i magen, måste förstås akta sej för nålen. Nu kan jag jag det teoretiska får se om jag får tillfälle att göra det praktiken så småningom.

På torsdag ska jag lära mej sondmatning ,som jag behöver kunna. Jag vet hur det går till, såg hur de andra gjorde förra sommaren, men man måste få delagation för att göra det.


Sedan gick jag ner på stan och handlade ett par kortare sommarbyxor+ ett linne, får bli en födelsedagspresent från min mamma. Jag har köpt det i förväg, fyller inte förrän imorgon.


Anders slutar 12 på fredagar och jag skulle åka hem med honom, det var bara det att bilen var inlämnad för service och reparation, de skulle bli färdiga till ca 12, men då vi möttes upp hade han inte hört något.

Vi gick och åt lite lunch, jag köpte kebab och Anders tog en pizza, det var ett tag sen vi åt det. När man bor ute på landet händer det inte lika ofta. Vi åker ju inte 3 mil för att köpa och ingen hemkörning finns, så man får passa på tillfällena som dyker upp. Vi började gå mot bilverkstaden några kilometer bort, tyvärr var inte bilen färdig, fick vänta ca 1,5 timme.De var en man kort. Så efter det dags att handla mat för nästa vecka, så hem kom jag inte förrän vid 4 snåret.


Jag vill passa på att klaga på brevbäraren, de läser inte innantill, det finns en familj till som bor på nummer 33 och vi har samma postnummer fast i en annan "by" någon mil härifrån. Denna vecka fick jag samma lilla paket 2 ggr och , så de kan inte ha läst adress eller namn. Det händer ganska ofta, jag skrev i alla fall ett meddelande på brevet, som jag hoppas de läser!!!


Lite broderade tavlor måste jag också visa

  


  


Ovido - Quiz & Flashcards